بهترین مناطق تهران برای خرید ملک

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ تعداد بازدید : 342

تهران، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایران است. در کنار مساله بودجه که بسیار اهمیت دارد، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای هر فردی هنگام خرید خانه در این شهر مطرح می‌شود، این است که بهترین محله های تهران برای زندگی کجاست؟ تهران شهری است با ۲۲ منطقه که همه آن‌ها از زوایای مختلف با همدیگر متفاوت هستند، که این موارد در انتخاب محل برای خرید خانه باید مورد بررسی قرار بگیرد. ما در این مقاله قصد داریم که بهترین مناطق برای خرید خانه را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.احتمالا اولین جوابی که در پاسخ به این سوال به ذهن هر کدام از ما می‌آید مناطق شمالی تهران یا به اصطلاح همان بالاشهر تهران است که البته جواب غلطی هم نیست؛ اما محله‌های خوب تهران که برای سکونت شرایط مناسب و ایده‌آلی دارند، صرفا به نیاوران و تجریش و قلهک ختم نمی‌شوند. اگر قصد اجاره خانه و آپارتمان در تهران یا خرید خانه و آپارتمان در تهران این کلان‌شهر را دارید که بتوانید بهترین را انتخاب کنید پس با ما همراه باشید.

بهترین مناطق تهران برای خرید ملک

 

ولنجک

ولنجک، یکی از لوکس‌ترین، گرانترین و بهترین محله های تهران است که در منطقه یک وشمال تهران واقع شده است، و همینطور در نزدیکی ارتفاعات توچال قرار گرفته است. ویلاها و آپارتمان‌ها و برج‌های ولنجک شهرت بسیاری دارند. قیمت بالای زمین در این منطقه، باعث شده فقط قشر مرفه در این منطقه، سکونت کنند.

خرید ملک در محله ولنجک تهران

فرمانیه

محله‌ای اعیان نشین در منطقه یک که جزو بهترین محله های تهران محسوب میشود. با وجود مدرن بودن، قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. دلیل نام‌گذاری آن به فرمانیه، سکونت خانواده‌ای به نام فرمانفرمایان، یکی از خانواده‌های پرنفوذ دوران قاجار است. این محله به لحاظ قیمت زمین، جزء اولین‌ها است که با قدم زدن در خیابان‌های آن، می‌توان به لاکچری بودن آن پی برد.

خرید ملک در محله فرمانیه تهران

قیطریه

قیطریه، از بهترین محله های تهران محسوب میشود که بسیار آب و هوای آن خوب است، و در منطقه یک واقع شده است.  قیطریه باغ بزرگی بوده که نخست وزیر ناصرالدین شاه، آن را به محل سکونت خود تبدیل کرده بود. با وجود تغییراتی که قیطریه تهران در طول زمان با آن مواجه بوده است، اما این منطقه از ابتدا، محل سکونت افراد مرفه بوده و یکی از انتخاب‌های همیشگی افراد مرفه برای زندگی به شمار رفته است. در این منطقه کمتر کسی از قشر متوسط یا معمولی را می‌بینید.ساکنین قیطریه از دو سبک مختلف هستند. برخی ساکنان بومی و قدیمی هستن که اکثرا در خانه‌های ویلایی قیطریه ساکن هستند. بخش دیگر، افراد جوان‌تری که به تازگی این محله رو برای سکونت انتخاب کرده‌اند. این افراد عموما آپارتمان را انتخاب می‌کنند.

خرید ملک در محله قیطریه تهران

الهیه

الهیه نیز یکی از بهترین محله های تهران محسوب میشود که بسیار خوش آب و هواست. محله‌ای بسیار اعیان نشین در منطقه یک تهران است. در زمان قاجار، کارخانه کبریت‌سازی نماد الهیه بود. سفارت‌های زیادی در محله‌ الهیه تهران قرار دارند از جمله باغ سفارت آلمان، باغ سفارت روسیه و باغ سفارت ترکیه. مجتمع پارمیس که از برج‌های لاکچری تهران است، در این محله واقع شده است.

خرید ملک در محله الهیه تهران

تجریش

از بهترین محله های تهران است که محبوب و پرخاطره نزد مردم تهران و افرادی است که تهران‌گردی داشته‌اند.  محله تجریش با قدمت زیادش، از مکان‌های ارزشمند در تاریخچه‌ شهر تهران محسوب می‌شود. محله تجریش مرکز شهرستان شمیرانات است و در منطقه یک واقع شده است.که امام زاده صالح نیز در این منطقه قرار دارد که در جوارش بازار تجریش بسیار زیبا با معماری قدیمی قرار دارد. بازار تجریش با حال و هوای متفاوتش، بسیار محبوب است. به خصوص، در ایام نزدیک عید نوروز که پر هیاهو می‌شود. و مراکز خرید ارگ هم در این منطقه میباشد.  آب و هوای تجریش، معتدل متمایل به سرد است.

خرید ملک در محله تجریش تهران

نیاوران

نیاوران، عنوان شمالی‌ترین محله‌ی تهران را به خود اختصاص داده و در منطقه یک واقع شده است. محله‌ای بسیار خوش آب و هوا که در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. دمای آن همیشه چند درجه‌ای خنک‌تر از سایر نقاط تهران است. این محله به علت ارتفاع بیشتر، سهم کمتری هم از آلودگی هوای تهران دارد و امروز، از لوکس‌ترین و باکلاس‌ترین نقاط در شهر تهران است. بافت غالب این محله، ترکیبی از خانه‌های ویلایی لوکس، برج‌ها و پنت هاوس‌های مدرن است. برج آلتون که یکی از لاکچری‌ترین ساختمان‌های تهران است، در این منطقه واقع شده است.

خرید ملک در محله نیاوران تهران

زعفرانیه

محله زعفرانیه یکی از برجسته‌ترین،گرانترین و بهترین محله های تهران است که در منطقه یک واقع شده است. زعفرانیه یکی از محلات شمال تهران و منطقه‌ی شمیرانات است. یکی از مرتفع‌ترین و خنک‌‌ترین مناطق تهران که از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار بوده و همین امر سبب شده این منطقه از انتخا‌ب‌های اولیه‌ی مردم برای زندگی باشد .زعفرانیه در گذشته به صورت باغ و زمین‌های حاصلخیز بوده است که در طی زمان تغییر شکل داده و به یکی از لوکس‌ترین و بهترین محلات تهران تبدیل شده است. و از مراکز خرید محبوب آن میتوان به مرکز خرید پالادیوم اشاره کرد.

خرید ملک در محله زعفرانیه تهران

زعفرانیه

فرحزاد

یکی از بهترین محله های تهران به لحاظ آب و هوا است. در گذشته روستایی خوش آب و هوا بوده و با گذشت زمان تا حدودی بافت قدیمی خودش را حفظ کرده است. این محله یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری شهرداری منطقه دو تهران است. و از جاذبه های آن میتوان به رستورانهای فرحزاد اشاره کرد که از قدیم بسیار پرطرفدار بوده.

شهرآرا

این محله در شمال غربی منطقه دو واقع شده است. بافت مسکونی قدیمی، بافت سرسبز، چشم‌انداز خوب از ویژگی‌های این محله است.

گیشا

یا همان کوی نصر یکی از محله‎های سرزنده به خاطر بافت جدید و مراکز خرید و مجاورت برج میلاد به شمار می‌رود. در مورد شماره‌گذاری کوچه‌ها از منهتن نیویورک پیروی کرده است. مردمان این منطقه بالای ۹۰ درصد باسواد هستند. گیشا در منطقه دو تهران واقع است.

سعادت آباد

یکی از بهترین محله های تهران است که به لوکس بودن شهرت دارد. دارای بافت شهری به‌روز و جدیدی است. امکانات شهری مناسب دسترسی راحت به بزرگراه‌ها و ویژگی‌های معماری، از ویژگی‌های شاخص سعادت آباد محسوب می‌شود. سعادت آباد در منطقه دو واقع شده است.

محله سعادت آباد

پونک 

یکی از بهترین محله های تهران به لحاظ محبوبیت در میان مردم است. بخش اعظم آن در منطقه ۵ شهرداری و بخش دیگر آن در منطقه ۲ تهران واقع شده است. بافت پونک غالبا نوساز و قیمت خانه‌ها در این منطقه به نسبت بالاست.
هر چند که محله پونک از قدمت زیادی برخوردار است اما با این وجود، اغلب بافت این محله و ساخت و سازهای صورت گرفته در پونک، نوساز و لوکس هستند. این محله، بیشترین معاملات خرید و فروش و اجاره آپارتمان در غرب تهران رو دارد. آرامش حاکم بر آن و بافت مطلوب این محله برای ساکنین، باعث تشویق مردم برای سکونت در این منطقه شده است.و از مراکز خرید محبوب آن میتوان به مرکز خرید بوستان اشاره نمود
 

شهرک غرب

شهرک غرب یا همان شهرک قدس، یکی از شهرک‌های قدیمی تهران و محله‌ای لوکس اعیان‌نشین و گران‌قیمت در منطقه دو تهران است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محله شهرسازی مدرن آب و هوای پاکیزه امکانات رفاهی و خانه‌های ویلایی با معماری خاص است که از مراکز خرید محبوب این منطقه میتوان به مرکز خرید گلستان اشاره نمود.

خرید ملک در شهرک غرب تهران

ونک

ونک یکی از بهترین محله های تهران است که لوکس اما سرزنده و پویا است. فروشگاه‌های زیبا و پر زرق و برقی دارد و ساختمان‌هایش بسیار زیبا هستند. ونک قدمت زیادی دارد و از جمله مناطقی است که بعدها به علت گسترش شهر، داخل مرزهای تهران قرار گرفته است.
ونک در ابتدا، به شکل روستایی خوش آب و هوا بوده و بیشتر ساکنین آن را درباریان و افراد متمول تشکیل می‌دادند. ونک در منطقه سه تهران واقع شده است. و از مراکز خرید آن میتوان به مرکز خرید ونک اشاره نمود.

خرید ملک در محله ونک تهران

ونک

تهران پارس

تهرانپارس، محله‌ای بزرگ است که در منطقه ۴ و ۸ تهران قرار گرفته است. محله تهرانپارس که تاریخی نسبتا قدیمی دارد، قبلا به صورت چند آبادی و روستا بوده و برخی از ساکنین اولیه آن را زرتشتیان تشکیل می‌دادند. بعدها ‌این محله «تهران پاریس» نام گرفت و بسیاری از آمریکایی‌های مقیم‌ ایران، در آن ساکن شدند. خیابان‌های تهرانپارس، کماکان از لحاظ دسترسی و نظم، نسبت به سایر محلات، مدرن‌تر و شکیل‌تر هستند.

شهران

شهران نیز یکی از بهترین محله های تهران است که در غرب تهران و در منطقه ۵ واقع است. از رفاه و آرامش و هوای خوبی برخوردار است. تا چند سال پیش، خانه‌های ویلایی در آن زیاد بود، اما در حال حاضر، با توجه به جهش قیمت مسکن در این محله، انبوه‌سازی در آن پر رونق شده است. قیمت مسکن در شهران شمالی بالاتر است. در شهران جنوبی دسترسی شهری مناسبتر بوده و قیمت خرید آپارتمان در آن کمتر است.

سیدخندان

این محله را می‌توان فرهنگی ترین محله منطقه ۷ نام نهاد که از قدیمی‌ترین محلات این منطقه به شمار می‌آید. شهرت اصلی این محله، به دسترسی آن به مراکز فرهنگی و تفریحی است که می‌توان از این مراکز به فرهنگسرای ارسباران اشاره کرد.

بالاخره در کدام منطقه تهران زندگی کنیم؟

به طور کلی و بر اساس شاخص‌هایی که بررسی کردیم، مناطق 1، 2،3، 5 و 6 بهترین مناطق تهران برای زندگی و سکونت هستند. اما همه بر این نکته مهم واقفیم که برای انتخاب منطقه مناسب برای زندگی، باید شرایط خود را در نظر بگیریم و بر اساس بودجه‌ای که داریم اهداف خرید یا اجاره خانه را اولویت‌بندی کنیم و دست به انتخاب بزنیم.


با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

آخرین آگهی های خرید و فروش ملک

آخرین آگهی های رهن و اجاره ملک

phone-sib